Pagini

luni, 4 martie 2013

noi, copii fiind, n-am murit. astia mici si galbeni la fata de acum, n-or sa moara nici ei

cand eram mic mancam corcoduse direct din copac, nespalate si probabil pe unele se si cacasera vreo doua trei pasari. eram zilnic prin padure, printre copaci subrezi si crengi periculoase. la 10 ani am cazut de la etajul 1 intr-o groapa cu ciment proaspat. trageam cu prietenii, unii in altii, cu pistoale cu bile. cu mainile negre, furam din aprozare mere si le mancam, si noi si merele, nespalati. n-am vazut un pedofil in viata mea, nu stiu cum arata. desi vecinul de la 2 era putin dubios. la 8 ani cutreieram orasul cu autobusul, toate rutele, toate cartierele, pline de raufacatori(?!). am crescut langa tigani si unguri. ne-am imbatat de mici ca era tare si-am fumat prima data marijuana proasta, cu frica. 
dar n-am patit nimic, sunt, atat eu cat si prietenii mei, cat de cat normali la cap, cu cicatrici pe corp, sanatate ok si cu sanse mai mari de reusita in viata decat puradeii din ziua de azi. 

un articol de pe TOTB.ro 

Pentru politicieni, copiii și protecția copiilor au fost și vor fi întotdeauna o sursă inepuizabilă de aflare în treabă. Cînd nu poți rezolva problemele adulților, te prefaci îngrijorat de soarta celor mici. Exploatezi panicile deja existente în societate, le amplifici și îți faci din ele un program.


Cultura americană se lăuda pînă de curînd cu o bună tolerare a incertitudinii, cu aprecierea inițiativei personale și a curajului. În ultimii ani a apărut o explozie de dangerism, cum numește Gever Tulley supra-protecția copiilor și supra-dimensionarea pericolelor. Răpitori, microbi, perverși, insecte, bullies, frustrări (copiii nu trebuie frustrați în nici un fel), jucării din China, mîncarea non-organică și în special bărbații, pedofili toți pînă la proba contrarie – toate acestea și multe altele au devenit panici morale și coșmarurile oricărui părinte. Și dacă ar fi numai obsesiile părinților – dar dangerism-ul a devenit o treabă a autorităților. Astfel, numai anul trecut:
În Boulder, Colorado, copiilor sub 12 ani neînsoțiți li s-a interzis accesul la bibliotecă, din cauza unor pericole precum scările, lifturile, ușile și mobilelor – plus potențialii perverși.

restul articolului aici: totb.ro

Niciun comentariu: